Veelgestelde vragen 'Mijn Inkomen'

Waar kan ik terecht met een vraag over mijn DigiD?

Voor al uw vragen over DigiD kunt u terecht op de website van de Rijksoverheid. Of bel op werkdagen tussen 8.00 en 22.00 uur naar 088 123 65 55 (lokaal tarief).

De website van Mijn Inkomen laadt niet goed in mijn computerscherm. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat u een verouderde browser gebruikt. Mijn inkomen wordt het best weergegeven in de nieuwste versie van Firefox, Google Chrome, Internet Explorer of Safari. Deze browsers kunt u gratis downloaden. Bijvoorbeeld via Google.

Mijn gegevens kloppen niet. Hoe kan ik dat aanpassen?

Uw gegevens kunt u wijzigen in Mijn Inkomen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met uw Consulent Inkomen. Of bel naar het algemene nummer van de gemeente Oss: 14 0412.

Krijg ik mijn uitkeringsspecificaties ook nog per post?

Ja. Als uw uitkering verandert, krijgt u uw uitkeringsspecificatie ook nog per post. Mijn Inkomen is een extra service aan u. Zo hebt u 24 uur per dag en 7 dagen in de week toegang tot uw gegevens.

Kan ik Mijn Inkomen ook gebruiken op mijn smartphone of tablet?

Jazeker. Mijn Inkomen kunt u ook gebruiken op uw smartphone of tablet. Ook dan logt u in met uw DigiD.

Hoelang kan ik gegevens in Mijn Inkomen terugzien?

U kunt uw gegevens tot vijf jaar terug bekijken in Mijn Inkomen.

Mijn bewindvoerder regelt mijn geldzaken. Hoe gaat dat met Mijn Inkomen?

Wilt u dat uw bewindvoerder toegang krijgt tot uw account op Mijn Inkomen? Lees hoe u iemand anders kunt machtigen.

Ik ben nog niet zo handig met een computer. Kan ik hulp krijgen?

Bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek helpen ze u graag. U kunt er ook cursussen volgen. Het is gratis en u hoeft geen lid te zijn. Een afspraak maken hoeft ook niet. Lees meer over het Informatiepunt.

Ik zie in Mijn Inkomen dat jullie een storting hebben gedaan, maar heb nog niks ontvangen op mijn rekening. Hoe kan dat?

Dat kan inderdaad. Soms heeft een bank twee werkdagen nodig om uw uitkering/vakantiegeld van de gemeente bij te schrijven op uw rekening.

Betaalt de gemeente uw bijstandsuitkering via een ander aan u? Zoals bij budgetbeheer of bewindvoering? Dan kan het enkele dagen langer duren voordat het geld op uw bankrekening staat. Neem voor vragen contact op met degene die de bijstandsuitkering aan u betaalt.

Hebt u nog andere vragen?

Neem dan contact op met de uitkeringsadministratie via telefoonnummer 14 0412 of via uitkeringsadministratie@oss.nl.