Gemeente Oss start digitale dienstverlening Mijn Inkomen

De gemeente Oss breidt haar digitale dienstverlening uit met het portaal Mijn Inkomen. Mensen met een bijstandsuitkering of minimaregeling kunnen via Mijn Inkomen op elk moment van de dag hun eigen specificaties inzien en downloaden, gegevens aanvullen en zien of de uitkering al is overgemaakt.

Snel en overzichtelijk

‘Is mijn uitkering al overgemaakt?’ ‘Wanneer wordt mijn vakantiegeld gestort?’ ‘Kan ik een kopie krijgen van mijn uitkeringsspecificatie?’ Deze vragen stellen mensen met een uitkering vaak. Volgens Kees van Geffen, wethouder Werk en Inkomen, biedt Mijn Inkomen klanten meer vrijheid: ‘Met dit portaal komen we tegemoet aan de vraag van veel mensen met een uitkering. Ze kunnen voortaan zelf snel, overzichtelijk, op elk moment van de dag en overal hun persoonlijke zaken nakijken en gegevens aanvullen.’

Goed getest

Mijn Inkomen is de afgelopen weken uitgebreid getest. Ook een testgroep van klanten hielp daaraan mee. Zij waren enthousiast! Iedereen met een uitkering of minimaregeling bij de Gemeente Oss ontving een brief met informatie over Mijn Inkomen. En hoe zit het met mensen die digitaal niet zo vaardig zijn? ‘De online dienstverlening is een aanvulling op de offline dienstverlening. Iedereen, waarbij er bijvoorbeeld iets in de uitkering verandert, krijgt de uitkeringsspecificatie ook nog per post. Natuurlijk blijven we ook telefonisch bereikbaar als mensen vragen hebben,’ aldus Kees van Geffen.

Meer weten?

Kijk op www.oss.nl/mijninkomen voor meer informatie.

Foto met tekst: Ik kan altijd en overal mijn gegevens inzien!