Neem dan eerst telefonisch contact op met uw consulent. Die neemt het besluit met u door. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Doe dit binnen zes weken na de verzenddatum van de besluitbrief.
Lees meer over bezwaar indienen.
Niet tevreden over de afdeling Werk en Inkomen?
Hebt de gemeente een besluit genomen en bent u het daar niet mee eens?
Hebt u een klacht over de manier waarop de gemeente u heeft behandeld?
Vindt u dat u door een ambtenaar of bestuurder niet op de juiste manier bent behandeld? Dan kunt u een klacht indienen bij de Ombudscommissie. De Ombudscommissie staat los van de gemeente en zorgt dat u antwoord krijgt op uw klacht.
Lees meer over de Ombudscommissie.
Hebt u hulp nodig bij bezwaar of klacht indienen?
Bent u niet tevreden en wilt u in bezwaar gaan of een klacht indienen? En hebt u hier hulp bij nodig? Dat kan. U kunt gebruik maken van de sociaal raadslieden van ONS welzijn. Die zijn onafhankelijk en gratis.
Raadgever Sociaal Domein: voor als u er zelf niet uikomt
Raadgever Herman Rolfes is er voor inwoners die vragen of klachten hebben of iets missen bij de uitvoering van de Wmo, Jeugdwet of Participatiewet door de gemeente. U kunt bij de raadgever terecht als u er niet uitkomt met uw vaste contactpersoon of als u niet weet waar u moet zijn. Hij kan u de weg wijzen of bijstaan met uw vraag of klacht.
De raadgever Sociaal Domein is onafhankelijk en kan gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen aan de gemeente. U kunt contact opnemen met Herman Rolfes via het contactformulier Raadgever Sociaal Domein ’ of telefoonnummer 06-32451647.
Klik hier om naar de enquête te gaan.