Regenboogstad

Gemeente Oss is een Regenboogstad. Dit betekent dat Oss zich sterk maakt voor de (sociale) acceptatie en veiligheid van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgender- en intersekse personen (LHBTI’s) in de gemeente. Wij streven naar een samenleving, waarin iedereen zich vrij en veilig voelt om te zijn wie hij of zij is.

Op speciale dagen besteden we landelijk en internationaal aandacht aan LBHTIQ+. Deze dagen ontstonden door belangrijke momenten in de geschiedenis en emancipatie van LHBTIQ+. En hoewel er al veel gebeurd is, is de emancipatie nog niet klaar. Daarom is het belangrijk hier af en toe bij stil te staan.

Regenboogstad Oss richt zich vooral op IDAHOT, Coming Out Dag en Paarse Vrijdag. Door ons hierop te richten, geven we meer aandacht aan het onderwerp met activiteiten voor & door inwoners van onze gemeente. Wij hijsen dan de regenboogvlag uit en/of we organiseren een evenement of activiteit.

Agenda

Om te laten zien dat we een echte Regenboogstad zijn, organiseren we verschillende activiteiten. Ook sluiten we aan bij een aantal themadagen:

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u aansluiten bij één van de activiteiten van Regenboogstad Oss, neem contact op met:
Leontien van Hassel
Projectmedewerker LHBTI