Gemeente Oss wil een duurzame organisatie zijn en een voorbeeld voor andere organisaties. Daarom willen we onze CO2-uitstoot verminderen. Ieder jaar meet de CO2-Prestatieladder hoeveel we uitstoten en wat we nog moeten doen om ons doel te bereiken. We hebben nu een nieuw niveau bereikt: het CO2-bewust certificaat niveau 3. Dit betekent dat we weten wat de eigen uitstoot is en dat we eraan werken om die te verlagen.
De CO2-Prestatieladder geeft ook tips waar we slimmer kunnen werken:
- energiegebruik in gebouwen
- gebruik van voertuigen
- straatverlichting
Gemeente Oss werkt verder aan een schone en gezonde toekomst
De gemeente wil dat Oss een fijne plek blijft om te wonen, werken en leven. Daarom zoeken we steeds naar manieren om energie te besparen en het milieu te beschermen. Ook werken we samen met bedrijven en partners. Er gebeurt al veel: gebouwen worden duurzamer en het energiegebruik wordt goed bijgehouden. Zo werkt Gemeente Oss verder aan een schone en gezonde toekomst.