Flexwoningen Oss en Ravenstein

Flexwoningen

We kennen allemaal wel iemand die op zoek is naar woonruimte en nergens terecht kan. Bijvoorbeeld een vriend of vriendin die gaat scheiden of een zoon of dochter die graag op zichzelf wil wonen. Door het plaatsen van de flexwoningen maken zij sneller kans op een eigen, tijdelijke woonruimte. En kunnen ze daarna hopelijk doorstromen naar een permanente woning.

Wat zijn flexwoningen?

Om de woningzoekenden op korte termijn een betaalbare woning te kunnen bieden, bouwen we flexwoningen. Dit zijn woningen die in een fabriek gemaakt worden en snel geplaatst kunnen worden. Flexwoningen zijn complete, moderne woningen die er mooi en fris uitzien. Ze zijn daarmee zeer geschikt voor een brede groep inwoners die op zoek is naar een betaalbare woning.

Waarom flexwoningen?

De druk op de woningmarkt in Oss is erg hoog. Er zijn meer mensen op zoek naar een sociale huurwoning dan dat er woningen beschikbaar zijn. Gemeente Oss en BrabantWonen werken samen aan allerlei oplossingen om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Een van die oplossingen is het plaatsen van flexwoningen op tijdelijke plekken in de gemeente.

Voor wie zijn de woningen bedoeld?

De flexwoningen zijn bedoeld voor 1- en 2-persoons huishoudens die hier tijdelijk kunnen wonen. Iedereen die ingeschreven staat bij woonserviceregionaal.nl kan reageren op een flexwoning zodra deze beschikbaar zijn. Er zijn geen specifieke eisen.

Waar komen flexwoningen te staan?

In de prestatieafspraken die de gemeente in 2020 met de woningcorporaties heeft gemaakt, gaan we uit van de realisatie van 240 flexwoningen. Deze woningen komen op meerdere tijdelijke plekken in de gemeente.

Gemeente Oss, BrabantWonen en Mooiland hebben samen gezocht naar geschikte locaties. Daarbij hebben we onder meer gekeken naar: grond in eigendom van de gemeente, de huidige functie van de locatie, beschikbaarheid, ligging/omvang en mogelijke belemmeringen. Hieruit zijn de volgende plekken geselecteerd. Door op de link te klikken krijgt u meer informatie over die specifieke locatie.

Voorbeeld van flexwoningen. De woningen op de foto staan in Den Bosch (de Fuik) Voorbeeld van flexwoningen. De woningen op de foto staan in Den Bosch (de Fuik)

Meer informatie en vragen

Heeft u een vraag over flexwoningen, stuur dan een mail naar flexwoningen@oss.nl.
Op brabantwonen.nl/flexwoningenruwaard vindt u meer informatie over de flexwoningen in Oss.