Denk en doe mee

Swipocratie Omgevingsvisie

We hebben drie deelgebiedsvisies gemaakt voor Oss: één voor het Buitengebied, één voor het Stedelijk gebied en één voor de Stadjes & Kernen. Deze drie gebiedsvisies gaan we samenvoegen tot de eerste omgevingsvisie Oss. We hebben de deelgebiedsvisies samengesteld met inwoners, ondernemers en belangengroepen op. U vindt de deelgebiedsvisies onder Documenten. We vinden het belangrijk om alle kennis, ervaringen en ideeën die in de samenleving aanwezig zijn te gebruiken om tot een goede en evenwichtige omgevingsvisie Oss te komen.

Hoe kan ik meedenken? Atelier Oss 2040, 2 april 2024

We nodigen u uit om mee te denken over de invulling van uw leefomgeving op dinsdagavond 2 april in het gemeentehuis in Oss. Samen met u gaan wij tijdens deze inwonersavond graag verder in gesprek over de toekomst van onze gemeente. De bijeenkomst start om 19.00 uur en duurt tot 21.00 uur.

Tijdens de bijeenkomst voeren we het gesprek langs drie sporen voor de gemeente Oss. Deze sporen zijn zo opgezet, dat ze helpen om het gesprek over de toekomst van Oss goed te kunnen voeren. We krijgen meer inzicht in de verschillende keuzes, en wat dit betekent voor het gebruik van de ruimte (niet alles kan overal) en de gevolgen voor inwoners, bedrijven en natuur. We kiezen niet voor een van de drie sporen, maar zoeken samen met u naar de beste ideeën uit elk spoor.

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar omgevingsvisie@oss.nl

Online vragenlijst

U kunt ook meedenken door een online vragenlijst in te vullen. We stellen u dan vragen over wat u belangrijk vindt in uw leefomgeving. U kunt in 3 minuten tijd uw mening geven. Vul de vragenlijst in via https://oss.swipocratie.nl. U kunt de lijst invullen tot en met 9 april.

Tentoonstelling gemeentehuis

In het gemeentehuis staat een tentoonstelling over de Omgevingsvisie. Daar ziet u de drie sporen voor de gemeente Oss. U heeft daar ook de gelegenheid om een aantal stellingen te beantwoorden en een reactie achter te laten.