Werkwijze Toegang Zorg en Welzijn

U kunt bij de Toegang Zorg en Welzijn terecht met al uw vragen over zorg en welzijn. Wilt u bijvoorbeeld meer weten over mantelzorg of vervoer? Of over de hulp en hulpmiddelen van de Wmo? Kijk dan eerst eens op deze website. U vindt er tips en adviezen waarmee u zelf verder kunt. Staat het antwoord er niet bij? Of heeft u meer hulp of professionele hulp nodig? Bel ons gerust.

Hoe bereikt u ons?

De Toegang Zorg en Welzijn is bereikbaar via het centrale telefoonnummer 14 0412.
Lees meer op de contactpagina Zorg en Welzijn

Hebt u een vraag over een kind?

Hebt u een vraag over een hulpmiddel of aanpassing voor een kind? Bijvoorbeeld een rolstoel, driewielfiets of woningaanpassing? Neem dan contact met ons op via 14 0412. Deze voorzieningen vallen onder de Wmo.

Voor alle andere vragen over een kind kunt u terecht bij uw huisarts, maatschappelijk werker, school, kinderdagverblijf, consultatiebureau, Centrum Jeugd en Gezin of Basisteam Jeugd en gezin.
Lees meer over opgroeien en opvoeden

Is het mogelijk om een aanvraag digitaal in te dienen?

Nee. U kunt geen online aanvraag doen voor hulp of hulpmiddelen in gemeente Oss.

Wat gebeurt er als u belt?

Het is goed mogelijk dat de consulent uw vraag direct kan beantwoorden. Is er meer nodig, dan maken wij met u een afspraak voor een gesprek. Bijvoorbeeld met een medewerker van het Sociaal Team of een Wmo-consulent.

Wilt u hulp bij uw gesprek?

Als u een gesprek met ons heeft, mag u altijd iemand meenemen. Wilt u dat, maar kent u niemand die mee kan? Dan kunt een cliƫntondersteuner vragen. Deze ondersteuning is onafhankelijk en gratis. U hebt geen verwijzing nodig.
Lees meer over cliƫntondersteuning

Wat kost het?

De hulp van een medewerker van het Sociaal Team of Wmo-consulent kost u niets. Krijgt u op een later moment professionele hulp of een hulpmiddel, dan kan het zijn dat u daaraan moet meebetalen.